Aarup Vandværk

Mest stillede spørgsmål

 

Afregning og administration

 

Jeg skal flytte

Aarup Vandværk udarbejder flytteafregninger ved fraflytninger. Det er derfor vigtigt, at vandmåleren aflæses, når du fraflytter en ejendom.

Oplysningerne om fraflytningen sendes ved at udfylde vores formular for flyttemeddelelser, som du kan finde her: https://www.aarupvand.dk/Selvbetjening!Flyttemeddelelser 

Vi tager et gebyr for at udarbejde flytteafregningen – du kan se gældende takster her: https://www.aarupvand.dk/Information!Takstblad


Jeg er ny forbruger

Velkommen som forbruger ved Aarup Vandværk!
I de fleste tilfælde får vi besked om ejerskifter via ejendomsmæglere og lejerskifter fra udlejere.
Hvis du er i tvivl om hvorvidt du er oprettet som forbruger er du meget velkommen til at kontakte os på: oekonomi@aarupvand.dk 

 

Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg ikke forstår min vandregning eller hvis jeg mener, at der er fejl i?

Du kan kontakte vores økonomimedarbejder på oekonomi@aarupvand.dk. Sekretæren for Aarup Vandværk kan træffes hver tirsdag fra kl. 16-17 på 7027 1350 eller på mail: sekretaer@aarupvand.dk 

 

Hvad sker der, hvis jeg ikke betaler mine vandregninger?

Hvis du ikke betaler for dit vandforbrug, sender du regningen videre til resten af andelshaverne. Derfor lukker vi for vandforsyningen, når vi ikke modtager betaling.

Vi sender 2 rykkerbreve ud inden vi lukker for vandet – hvoraf den sidste er et lukkevarsel. 
Der bliver opkrævet gebyrer for begge rykkere, lukkegebyr og genåbningsgebyr. 

Du kan se vores gældende takstblad her: https://www.aarupvand.dk/Information!Takstblad

 

Hvad betaler jeg for vandet?

Du kan se vores gældende takstblad her: https://www.aarupvand.dk/Information!Takstblad

 

Hvad gør jeg hvis jeg har haft et meget større forbrug end normalt?

Løbende toiletter, skjulte rørskader og utætheder i vandinstallationer kan blive meget dyrt.
Du bør derfor holde øje med dit vandforbrug ved at aflæse din vandmåler hver måned.
Hvis du oplever, at dit vandforbrug stiger voldsomt, skal du kontakte en autoriseret VVS-installatør for at få et evt. brud eller løbende toilet repareret.

 

Får jeg refusion ved vandbrud/vandspild?

Udgangspunktet for afregning af vandafledningsbidrag er, at forbruget opgøres i henhold til det forbrug, der er aflæst på vandmåleren.

Har du haft et unormalt stort vandforbrug som følge af vandspild kan du få refusion for det forbrug, der ligger ud over selvrisikoen, som er på 300 m3 om året og 75 m3 i kvartalet.

Hvis du gerne vil søge om refusion for vandspild skal du udfylde dette skema, og sende via mail til oekonomi@aarupvand.dk.

 

 


Kontakt:


Aarup Vandværk

Gl. Aarup 1

5560 Aarup

CVR: 26606411

 
Telefon: 70 27 13 50


Flytteafregninger, vandregninger, måleraflæsning og flytning:

Send en mail: oekonomi@aarupvand.dk

Indberet flytning: Flyttemeddelelse

Anden kontakt:

Sekretær Jannie Fløjborg Christensen træffes hver tirsdag kl. 16-17 (Ring på 70 27 13 50 - tast 2 + 1)

Hvis det er udenfor telefontiden, så send gerne en mail til: 

sekretaer@aarupvand.dk

Så svarer vi hurtigst muligt.

 


Mest stillede spørgsmål

Driftsforstyrrelser og vandinstallation

Afregning og administration

Mit vand


Se hele bestyrelsen


Kontaktformular


 

 

Vandets hårdhedsgrad: 15.0º dH


Senest målt den: 17-10-2023


Værdi:

Hårdhed:

0-4° dH

Meget blødt

4-8° dH

Blødt

8-12° dH

Middelhårdt

12-18° dH

Temmelig hårdt

18-24° dH

Hårdt

24-30° dH

Meget hårdt

>30° dH

Særdeles hårdt