Aarup Vandværk

Mest stillede spørgsmål

 

Driftsforstyrrelser og vandinstallationen

 

Hvad gør jeg hvis der er brud på min stikledning?

Opdager du et brud på stikledningen på din egen grund, skal du kontakte en VVS-installatør for at få bruddet repareret.

Dette sker for din egen regning. Du har selv ansvaret for, at stikledningen er tæt og vedligeholdes.

Opdager du et brud på stikledningen uden for egen grund, skal du kontakte vores driftsoperatør Vandcenter Syd på 7027 1350 – tast 1.

 

Hvad gør jeg hvis min stikledning er gravet over?

Er stikledningen på din egen grund blevet gravet over, skal den repareres af en autoriseret VVS-installatør.

Hvis stikledningen udenfor skel (i offentlig areal/vej) er blevet gravet over, skal du kontakte Vandcenter Syd på 4013 6892.

Udgifterne til reparation af stikledningen skal betales af den ansvarlige for skaden fx en entreprenør.

 

Hvad gør jeg hvis min stophane ikke virker?

Stophanen, som sidder ved skel, tilhører vandværket og må kun åbnes og lukkes af vandværket eller af en autoriseret VVS-installatør. Hvis stophanen ikke virker, skal du kontakte Aarup Vandværk.

Hvis stophanen, der er placeret ved vandmåleren, ikke virker, skal du kontakte en autoriseret VVS-installatør. Det er vigtigt, at denne stophane virker, så det er muligt at lukke, når der skal skiftes vandmåler eller andre vandinstallationer.

 

Hvor er min stophane placeret?

Se på dette link: https://aarupgis.vandnet.dk/ Kan du alligevel ikke finde den, så kontakt Per Jensen på skydebjergellegaard@hotmail.com eller 4011 1985. 

 

Hvad gør jeg hvis der pibler vand op af jorden?

Opdager du at der pibler vand på af jorden uden for egen grund, skal du kontakte vores driftsoperatør Vandcenter Syd på 7027 1350 – tast 1.

 

Hvordan får jeg tilsluttet en ny ejendom?

Kontakt Per Jensen på skydebjergellegaard@hotmail.com eller 4011 1985.

 

Hvad gør jeg hvis min vandmåler er frostsprængt

Det er boligejeren, der har ansvaret for at forebygge frostsprængning og efterfølgende vandspild.
Det er derfor en god idé at holde øje med dine vandhaner, samt vandmåler, og få dem sikret, hvis de sidder udsatte steder.

Hvis først vandinstallationen fryser kan rørene sprænge, og så kan vandet fosse ud, når det bliver tøvejr.

Hvis du har en frostsprængt måler, skal du kontakte Per Jensen på skydebjergellegaard@hotmail.com eller 4011 1985 for at få den skiftet. Udskiftning sker for forbrugerens regning.

 

 

 

 


Kontakt:


Aarup Vandværk

Gl. Aarup 1

5560 Aarup

CVR: 26606411

 
Telefon: 70 27 13 50


Flytteafregninger, vandregninger, måleraflæsning og flytning:

Send en mail: oekonomi@aarupvand.dk

Indberet flytning: Flyttemeddelelse

Anden kontakt:

Sekretær Jannie Fløjborg Christensen træffes hver tirsdag kl. 16-17 (Ring på 70 27 13 50 - tast 2 + 1)

Hvis det er udenfor telefontiden, så send gerne en mail til: 

sekretaer@aarupvand.dk

Så svarer vi hurtigst muligt.

 


Mest stillede spørgsmål

Driftsforstyrrelser og vandinstallation

Afregning og administration

Mit vand


Se hele bestyrelsen


Kontaktformular


 

 

Vandets hårdhedsgrad: 15.0º dH


Senest målt den: 17-10-2023


Værdi:

Hårdhed:

0-4° dH

Meget blødt

4-8° dH

Blødt

8-12° dH

Middelhårdt

12-18° dH

Temmelig hårdt

18-24° dH

Hårdt

24-30° dH

Meget hårdt

>30° dH

Særdeles hårdt